Welke stijl past bij u en uw bedrijf?
Een uniek logo is essentieel voor uw bedrijf, een logo is niet alleen een identificatiepunt waar klanten je aan herkennen maar creëert ook een herinnering aan wat je bedrijf doet en hoe ze het hun laat voelen. De juiste vormgeving van jouw logo is hét begin van een geslaagd bedrijf, succesvolle promotiematerialen of een goede marketingcampagne.
Soorten logo’s

Typografische logo’s
Een logo waarbij de focus gelegd wordt op een specifiek gekozen lettertype of waarbij een gedeelte van de tekst speciaal ontworpen wordt. Een typografisch logo kan ook onderdeel zijn van een logo wat verschaald wordt.
Voorbeelden: Google, Coca Cola, Duolingo
Associative symbol logo’s
Dit type logo zorgt voor een visuele connectie met de naam, doelgroep of visie van het bedrijf, de campagne of een specifiek product.
Voorbeelden: Taco Bell, Apple, Yamaha


Abstract symbol logo’s
Het symbool wat wordt gebruikt in het logo heeft geen visuele connectie met het de benaming of andere aspecten van het bedrijf.
Voorbeelden: Mercedes, Starbucks, Vodafone
Mascotte logo’s
Een logo met een dier/ karakter dat symbool staat voor de visie, beeldvorming en/of kwaliteit van het bedrijf.
Voorbeelden: Monopoly, Red Bull, KFC


Monogrammen & initialen
Een monogram is een symbool dat is opgebouwd uit één of meerdere letters of grafische vormen, om hieruit een herkenbaar logo te maken.
Voorbeelden: Albert Heijn, KLM, V&D
Logo met onderschrift/ slogan
Logo waarbij het onderschrift de doel en/of visie van het bedrijf versterkt.
Voorbeelden: Nokia, Mentos
